Rolul testării în orientarea diagnosticului
Testele permit identificarea prezenței sau a absenței unei categorii de diagnostic evaluate, dar și severitatea diagnosticului. Aceste instrumente evaluează riscul pentru următoarele tulburări, în funcție de vârsta copilului:
- Anxietate de separare;
- Anxietate generalizată;
- Tulburarea opoziționismului provocator;
- Tulburarea de conduită;
- PCS – agresivitate;
- Fobie specifică;
- Tulburarea depresivă majoră și tulburare distimică;
- Fobie socială;
- Tulburări de somn;
- Tulburări de eliminare;
- Enurezis nocturn;
- Enurezis, encoprezis;
- Stres posttraumatic;
- Tulburări de alimentație;
- Tulburare reactivă de atașament;
- Tulburări pervazive de dezvoltare (Autism, Asperger);
- Obsesii, compulsii;
- Ticuri motorii și vocale;
- Schizofrenie;
- Personalitate antisocială;
- Atacuri de panică;
- Somatizare;
- Personalitate schizoidă;
- Tulburare bipolară;
- Anorexie nervoasă;
- Bulimie nervoasă;
- Consum de substanțe.
Instrumentele nu oferă un diagnostic, astfel că în cazul în care se depistează prezența unor simptome se va recomanda un consult de psihiatrie pediatrică.