Cum să tratezi eficient migrena

Dureri de cap, stări de greață, amețeli, ... sunt doar câteva dintre simptomele care anunță începutul unei migrene. Dacă și tu te confrunți cu astfel de crize, află cum poți să le ameliorezi, ba chiar să le previi apariția.

Migrena este o durere de cap care durează de la 4 până la 72 ore ( în medie 18 ore), uneori mai mult sau mai puțîn, depinde de la caz la caz. Ea apare în mod frecvent în perioada adolescenței sau între 20 și 40 de ani. Unele persoane pot suferi de migrenă lunar sau de mai multe ori pe luna, în timp ce altele pot avea dureri o dată sau de două ori pe an, la intervale diferite de timp. Femeile sunt predispuse acestei boli de două ori mai mult decât bărbații, de aceea se și spune despre migrenă că este o boală a femeilor.

Cum o recunoasti?
Migrena apare sub formă unei dureri puternice de cap, cu caracter pulsatil și este însoțită de senzație de greață și/sau vărsături, sensibilitate la lumină și la zgomot, fiind precedată de simptome vizuale cum ar fi puncte luminoase, linii șerpuite strălucitoare, steluțe sau amețeli, care durează în jur de 30 de minute . Durerea puternică este limitată de obicei la o jumătate a capului.

Tipuri de migrene
Există două forme principale:

  • Migrena comună (fără aura)
    Este formă cea mai frecvența, cefaleea apare de obicei pe jumătate de cap și este precedată de stare de oboseală accentuată.
  • Migrena cu aura
    Are patru stadii de dezvoltare: prodromul, aura, cefaleea și postcefaleea.
    Primul stadiu, prodromul se caracterizează prin oboseală, iritabilitate și depresie profundă. De obicei durează în jur de 24 de ore. Al doilea stadiu, aura, constă de regulă în simptome vizuale. Cel de-al treilea stadiu, cefaleea se manifestă prin durere pulsatilă de intensitate moderată până la severă și poate fi însoțită de grețuri sau vărsături, iar postcefaleea, cel de-al patrulea stadiu, se caracterizează prin stare de epuizare fizică.

Ce o determina?
Crizele de migrenă sunt agravate de activitatea fizică și pot fi declanșate de stres, post, lipsa sau excesul de somn, zgomote sau mirosuri neplăcute, consum de alcool sau de țigări.

Metode de tratament
1. Controlarea factorilor declanșatori
Evită produsele care conțin tiamina și care îți provoacă accesele de migrenă. Astfel de produse sunt vinul roșu, cașcavalul și toate brânzeturile fermentate, nucile, ciocolata, citricele, îndulcitorii precum aspartamul. De asemenea, trebuie să ai grijă la stres, schimbările bruște de mediu, lumina prea puternică sau prea slabă și la consumul exagerat de tutun.

2. Prevenția
Aceasta presupune îmbunătățirea sănătății fizice, emoționale și mentale prin exerciții fizice, tehnici de relaxare și odihnă, precum și reducerea stresului prin urmarea unui tratament care să prevină atacurile. Medicamentele ce pot fi recomandate pentru prevenirea crizelor de migrenă sunt betablocantele, blocantele canalelor de calciu, antiepilepticele sau antidepresivele .
Atenție! Cel mai bine este ca tratamentul să-ți fie prescris de un medic specialist.
3.Terapii eficiente
Din momentul în care criza de migrenă a debutat, există două soluții prin care poți reduce durerea: terapia fără medicamente și terapia cu medicamente.
Prima formă de tratament constă în utilizarea compreselor reci aplicate pe frunte, repausul într-o camera liniștită, fără zgomote, masarea ușoară a tâmplelor.
Terapia cu medicamente implică combaterea crizei cu analgezice și antiinflamatoare sau medicamente specifice pentru migrenă (triptani) prescrise de medicul tău specialist.
Bine de știut!

  • Un rol important în apariția migrenei îl joacă ereditatea: dacă părinții suferă de migrenă, atunci, în 90% dintre cazuri, aceștia transmit boala și copiilor.
  • Atunci când durerile de cap sunt grave și repetitive și nu trec doar cu ajutorul calmantelor este indicat să mergi să te consulte un medic specialist.