MATERNITATEA SANADOR RESPONSABILITATE PROFESIONALISM
banner-sanador-campanie-nasterea-4-oct
PENTRU INFORMAȚII ȘI PROGRAMĂRI, APELAȚI CALL CENTER SANADOR: (021).9699 (DISPONIBIL 24/24H)
banner-site-sanador
INCLUSIV PROCEDURI HIBRIDE ÎMPREUNĂ CU MEDICII CARDIOLOGI INTERVENȚIONIȘTI
banner_sanador Chirurgie cu eticheta
PENTRU INFORMAȚII ȘI PROGRAMĂRI, APELAȚI CALL CENTER SANADOR: (021).9699 (DISPONIBIL 24/24H)
banner_sanador-v2 (002)
PENTRU INFORMAȚII ȘI PROGRAMĂRI, APELAȚI CALL CENTER SANADOR:(021).9699 (DISPONIBIL 24/24H)
banner_sanador_22_aprilie
CÂȘTIGAȚI LUPTA CU KILOGRAMELE ÎN PLUS
banner_sanador_6nov2
GAMĂ COMPLEXĂ DE ANALIZE MEDICALE DE LABORATOR
banner_sanador-v1
EXAMEN NON-INVAZIV DE MEDICINĂ NUCLEARĂ
banner_sanador-v1
PENTRU UN ASPECT NATURAL AL DANTURII ȘI UN ZÂMBET IMPECABIL
banner_sanador-27febr-1

Alimentația în timpul sărbătorilor de iarnă

beautifully-served-table-for-christmas-dinner_23-2147969454Perioada sărbătorilor de iarnă este plină de tentații culinare, de aceea, de cele mai multe ori, ea este caracterizată de excese alimentare, însoțite de o creștere în greutate, dar și de multiple probleme de sănătate. De aceea, se recomandă prudență în alegerile alimentare pe care le facem, atât în ceea ce privește cantitatea dar și calitatea alimentelor din această perioadă.

Printre problemele de sănătate care pot apărea se numără: indigestia, arsurile gastrice, balonarea, colica biliară, atacul de gută, pancreatită, decompensarea diabetului zaharat s.a., mai ales dacă aceste excese survin după o perioadă de post sau după un regim de slăbit. Prin urmare, pentru a evita neplăcerile cauzate de excesul alimentar din această perioadă, trebuie respectate câteva reguli simple.

  • hidratarea corespunzătoare, cu cel puțin 2 litri de apă /zi,
  • mese regulate, 3 mese principale și 2 gustări
  • un program de mișcare în fiecare zi. Se recomandă orice tip de mișcare (mers pe jos, mers cu bicicletă, urcat/coborât scări etc).

Este optimă împărțirea caloriilor pe fiecare masă principală, astfel încât masă de seară să fie cea mai ușoară din zi, cu minim 3 ore înainte de culcare, și cu evitarea excesului de grăsime și de carbohidrați.

În ceea ce privește persoanele care au urmat o cură de slăbire sau care au ținut post în perioada premergătoare sărbătorilor, masa va începe cu alimente mai ușoare precum carnea de pește, pui, curcan, asociate bineînțeles cu legume din abundență.

În cazul persoanelor cu diabet zaharat, se va opta pentru prăjituri gătite în casă, cu făină integrală și fără zahăr. Persoanele cu hipertensiune arterială și cele cu anumite afecțiuni renale ar trebui să evite mâncarea sărată.

Se va evita consumul excesiv de carne, mai ales carne roșie, sau carne grasă de porc. Dacă se va consuma, se recomandă a fi preparată la grătar, cuptor, rotisor. Se vor evita prăjelile de orice tip, precum și diversele sosuri cu maioneză, care pot declanșa colici biliare.

Se va crește aportul de cereale integrale, fructe și legume pentru a asigura organismului cantitatea de fibre necesară, dar și pentru aportul de vitamine și minerale pe care acestea îl aduc.

Alcoolul trebuie consumat cu moderatie, din cauza aportului de calorii. Asociat cu excesul de grasimi consumate, duce la cresterea in greutate și poate mări riscul de pancreatită.

Prin urmare, pentru a avea sărbători linistite, fără probleme de sănătate și fără mult kilograme în plus, moderația este cuvântul cheie în această perioadă.

Informații oferite de dr. Marinela Chioveanu, medic specialist Boli Nutritie si Metabolism.